top of page

סיפורים מהקליניקה- התמודדות עם משבר

"סיפורים מהקליניקה" נועד בשביל לתת לכם תקווה וכלים להתמודדות. אלו סיפורים של אנשים כמוני וכמוכם שמגיעים אלי במסגרת האימונים האישיים והעסקיים.

חשוב לי לציין שהכל נכתב בהסכמתם המלאה של האנשים עליהם מבוסס התוכן. על מנת לשמור על חיסיון ודיסקרטיות אני לא מציינת שמות ופרטים שעלולים לחשוף את זהותם.


הוא בן 34 שהגיע אלי מתוך ייאוש. יש לו ידידה טובה של הרבה שנים שהוא מאוהב בה כבר תקופה ארוכה אבל אין לו אומץ לחשוף בפניה את רגשותיו. הם מבלים הרבה מאוד יחד אבל בגלל שהוא מכבד אותה וחושש להבהיל אותה אז הוא לא יוזם או מנסה ליצור מגע פיזי. בנוסף, הוא מבין שהוא תקוע בגלל שהוא לא מצליח להביא את עצמו למצב שהוא יוצר מערכות יחסים עם אחרות.


התמונה להמחשה בלבד

אז אומנם הידידה שלו היתה הטריגר שגרם לו לפנות אלי אבל כשנכנסנו יותר לעומק, דרך שאלות מכוונות שלי הבנו שהוא גם לא מרוצה במקום העבודה שלו ובאיך שהוא חי את חייו בכללי. המטרה שלנו בתהליך זה להעצים אותו כדי שיצליח להתקדם גם בסיטואציה שנוצרה איתה וגם במישורים הנוספים.


הראיתי לו שיש קווים מקבילים בין זה שהוא לא מעז להגיד לה מה הוא מרגיש וכתוצאה מכך נמצא בסיטאוציה שלא מקדמת אותו, לבין זה שהוא עובד הרבה שנים בעבודה שלא מספקת אותו ולא מאפשרת לו להביא את עצמו לידי ביטוי.


מוכר?


בשביל לצלוח את המטרה שלנו ולאפשר לו ליצור את השינוי המיוחל בחייו היינו צריכים ללכת שלב שלב בצורה מובנית ומאורגנת.


הפעולה הראשונה שלנו היתה לגרום לו לקבל אומץ להגיד לה מה הוא מרגיש. אבל התסריט שעולה מתחלק ל-2:

1. אם היא תגיד לו שהיא רוצה, הוא יהיה על גג העולם והם יוכלו להתקדם.

2. אבל אם היא תגיד לו שהיא לא בעניין אז הוא ירגיש "שבור" ובנוסף הוא עשוי להפסיד אותה בתור ידידה.


כמובן שמס' 2 זה מה שמנהל אותו ותוקע אותו אבל אם הוא יעשה את הצעד של להגיד לה מה הוא מרגיש אז לפחות תהיה לו תשובה לכאן או לכאן. הרי ה"אסון" הכי גדול מבחינתו כרגע זה שהיא תגיד לו לא אבל זה גם המפתח היחידי שיעזור לו לצאת לחופשי ולהמשיך הלאה.


אומנם עוד לפני שהוא הגיע אלי הוא ידע שהוא צריך לדבר איתה ולחשוף את רגשותיו, אבל מה שנתן לו את המוטיבציה לפעול ולעשות את הצעד הזה למרות החששות זו בעצם ההבנה שמדובר בדפוס שמנהל אותו גם בתחומים אחרים בחייו. הגילוי הזה כאילו "פתח לו את הצ'אקרות".


לקח לנו 3 פגישות עד שהוא העז לדבר איתה אבל זה קרה והוא הבין שהרגשות בינהם לא הדדיים ושהיא לא מרגישה כמוהו. ברור שזה לא היה פשוט בשבילו אבל לפחות הוא ידע שיש לו מזל שהוא עשה את הצעד שהוא דחה כל כך הרבה כי לולא זה הוא היה ממשיך לבזבז לעצמו את הזמן ולמנוע מעצמו הזדמנות בריאה לקשר הדדי. אז אספנו את "השברים" ובהדרגה הוא נכנס לאפליקציות היכרויות- יזם, כתב, יצר אינטרקציות והתחיל לצאת עם נשים עד שהוא הכיר מישהי שעד היום, כבר חודש וחצי הם יחד ומאוד מרוגשים. זה כמובן לא לקח שניה, כי ברור שעשינו עבודה עמוקה כדי להצליח לנתב אותו לכיוונים שנכונים בשבילו. מה שמאוד עזר לו, היא העובדה שהוא היה מוכן לקשר רציני וברגע שהוא קיבל חיזוקים ואישורים בחזרה, הוא העריך, חיזר ועשה הכל בשביל שזה יתפתח ויצליח.


במקביל גם פעלנו במישור של הקריירה ואם אתם סקרנים לדעת איך המשכנו והתקדמנו אז רשמו לי בתגובה, זה ישמח אותי מאוד מאוד לקרוא מה הרגשתם ומה חשבתם :-). מוזמנים גם להיות חברים שלי ולקבל ממני ישירות למייל את המאמרים הנוספים של "סיפורים מהקליניקה" + תכנים שווים ביותר להתפתחות אישית ועסקית (נטול ספאם ושעמום). ההצטרפות היא בריבוע הכתום ג'ינג'י בתחתית העמוד


התמונה להמחשה בלבד

מצרפת שיר משלים להשראה שמוכיח שאף פעם לא מאוחר ושאומץ זו המתנה הכי גדולה


 ספריית התוכן שלי עם התכנים הכי שווים שיאפשרו לך להתחיל להכניס סדר לחיים

איזה כיף שהצטרפת וכבר מחכים לך טיפים שווים במייל🥰

bottom of page